maandag 12 januari 2009

situatie 3

Vorige week kreeg ik de opdracht om een eigen spel te bedenken tijdens de gymles. Dit vond ik erg leuk om te doen.
Ik had gekozen voor een spel dat lijkt op trefbal maar waar je ook behendigheden voor gebruikt net als bij basketbal. Ik heb hier voor gekozen omdat ze een aantal weken al met basketbal bezig zijn, daarom leek me dit leuk om te doen.
de groep werd door 2 verdeeld. De ene groep kreeg een spel van de juf en de andere groep van mij. Het duurde vrij lang voor we met het spel konden beginnen omdat de uitleg erg lang duurde. Toen we met het spel begonnen waren de kinderen erg druk dus heb ik het spel gestopt, ik heb uitgelegt waarom en wat ik wel of juist niet meer wil zien en ik liet de kinderen weer spelen. Het hielp wel maar het was toch nog best wel druk.
Toen was de tijd om en werd er van groep gewisseld. Ik heb het beter kunnen uitleggen dan bij groep 1 omdat de kinderen iets rustiger waren. Toen ze met het spel begonnen ging het eerst erg goed maar omdat er 1 jongen erg hard viel en niet meer mee kon doen heb ik de spelregels veranderd zodat het spel rustiger ging. Dit hielp erg goed en het werd een leuk spel.
Ik heb van deze ervaring veel geleerd, waar je rekening mee moet houden enz. Ook had ik maar een half veld dus was de speelruimte net iets te klein. Wel vond ik het jammer dat de 1e groep niet echt leuk heeft kunnen spelen grotendeels doordat we bijna geen tijd meer hadden. Maar veel heb ik er wel van geleerd.

Geen opmerkingen: