dinsdag 3 maart 2009

Situatie 8

Vanochtend ging ik samen met 2 kinderen in een rustig lokaal zitten om een proefwerk af te leggen die ze nog moesten inhalen. Ik had ze vrij dicht bij elkaar gezet omdat ik ze zo goed in de gaten kon houden. Na een kwartier kwam de juffrouw even kijken hoe het ging en zette ze meteen helemaal uit elkaar en vertelde me dat, dat eigenlijk echt niet kon. Ik snapte het ook wel.
Nadat de kinderen het proefwerk af hadden gingen we terug naar de klas en heb ik een stukje voorgelezen uit een boek.
Een uur later kwamen de Cito-uitslagen. Dat was dus wel erg spannend!
Toen was het pauze, en omdat ik na de pauze met de kinderen een knutselopdracht ging doen zette ik alvast het een en het ander klaar. De groep werd in 2 verdeeld zodat de ene groep in de klas bleef om te knutselen en de andere groep ging computeren. na een halfuur wisselden de groepen weer om. Het ging erg goed en ik had een goede uitleg gegeven. De kinderen vonden het leuk om te doen.

1 opmerking:

JTitulaer zei

Shannen,

Mogelijk leuk om je te verdiepen in de Cito-toets, hoe ziet deze er uit en wat komt er allemaal aan bod. Herkenbaar voor de klas?

gr. jos