zondag 20 december 2009

Knutselmiddag

Voor vrijdagmiddag hebben de kinderen een knutselmiddag. Er komen hulpmoeders die mee kunnen helpen tijdens het knutselen en het klaarzetten van de spullen. Omdat we voor dit knutselwerkje extra handen hadden konden we deze keer ook iets moeilijkers gaan knutselen met de kinderen. We gingen kerstsokken maken waarbij genaaid moet worden. Kinderen van groep 3 vinden dit nog best lastig. We hadden 4 hulpmoeders. De klas hebben ik en de juffrouw in 6 groepjes verdeeld zodat elk groepje iemand had om te helpen. Ik had dus ook een 'eigen' groepje. Erg leuk om de kinderen te helpen en om te zien hoe ieder zijn eigen knutselwerkje maakt. Ik heb stap voor stap uitgelegd zodat de leerlingen het goed konden bijhouden en snapten wat de bedoeling was. Wanneer een kind even hulp nodig had zij ik dat ze hun vinger op moesten steken zodat ik wist dat ik te hulp kon schieten. Dit ging erg goed! Uiteindelijk zijn alle sokjes goed gelukt. Erg leuk is het geworden! In mijn groepje zat ook een leerling die erg druk is waarbij ik hem vaak moest attenderen op de regels. Uiteindelijk is dit nog goed gegaan. De sokken zijn erg leuk geworden en het was een gezellige middag!

Geen opmerkingen: