woensdag 21 april 2010

Lesje paas gedichten

Mijn stagebegeleidster heeft een auto-ongeluk gehad en is daarom deze week niet op school. Woensdag is het ongeluk gebeurd, daarom komt een onderwijsassistente invallen op donderdag. Omdat ik de routines van de dag weet, kan ik die met haar bespreken zodat zij een beter verloop van de dag kan maken. Het is niet alleen voor de kinderen verwarrend om een andere juf in de klas te hebben, ook ik vind het soms lastig om volgens haar idee te werken. Vooral omdat ik dingen altijd al op mijn eigen manier (de manier hoe Sandra het graag wilt) doe. Omdat het het weekend voor Pasen is, wordt er 's middags paasviering gevierd. Ik en Sandra hadden van te voren al bedacht wat we precies die middag gingen doen. We hadden bedacht om een carrousel van spelletjes, knutselen enz. te doen en om het kwartier van groepje met ongeveer 5 leerlingen te wisselen. Omdat ik voor een opdracht van school (bzl) nog een lesje over taal moest houden, bedacht ik om de leerlingen een paasgedichtje aan te leren. Dit zou ik in één van de gedeeltes in de carrousel doen. De onderwijsassistente ging bij het groepje dat ging knutselen. en verder waren er nog 2 groepjes over waarbij geen constante begeleiding bij nodig was. Ik vond het jammer dat Sandra er niet bij was om mij te werk te zien en te beoordelen. Hierbij heb ik geen tips kunnen krijgen over de dingen die ik misschien anders had moeten aanpakken. Maar hoewel ik toch alles zelf moest ontdekken hoe ik het ging aanpakken, is het uiteindelijk nog een goed lesje geworden. Er kwamen leuke paasgedichten uit. Ik heb ze in de klas opgehangen. Het zag er erg leuk uit!

Geen opmerkingen: