woensdag 21 april 2010

Lesjes geven

Vrijdag 19-03-2010:
Sandra is nog steeds thuis, uitrusten van het ongeluk. De school kan voor deze dag geen vervanger regelen. Hierdoor vroeg de stagebegeleidster van Chantal of ik de klas die dag over kon nemen. Omdat ik elke ochtend veel uit de klas dingen doe zoals; lezen en oefenen met leerlingen, krijg ik nooit heel de ochtend mee over hoe het in zijn gang gaat. Hierdoor weet ik ook niet de juiste aanpak voor bepaalde opdrachten en uitvoeringen. De stagebegeleidster van Chantal stelde daarom voor om zelf mijn stageklas over te nemen en dat Chantal samen met mij(net als een keer eerder) haar klas over zou nemen. Dit vond ik een erg leuk voorstel. Chantal en ik spraken de ochtend door wie wat ging uitvoeren/ging doen en hoe en wat we precies gingen doen. Samen met Chantal heb ik veel gelezen met haar klasje en leerlingen geholpen met lezen en opdrachten maken. Chantal deed de lesjes, omdat zij het beste wist hoe dit bij haar altijd eraan toe gaat, en ik keek de opdrachten na. Het ging erg goed. 's Middags ging de stagebegeleidster van Chantal weer terug naar haar eigen klas en ik ook. Omdat de leerlingen uit mijn stageklas alleen nog een schrijfles moesten doen en ik dit al vaker had gegeven, kon ik dit zelf geven. Daarna heb ik Met de leerlingen nog wat tv gekeken, wat spelletjes gedaan, zijn we nog even buiten gaan spelen en heb zo de middag prima kunnen volbrengen. Ik vond het een erg leuke ervaring, ondanks dat het door een minder leuke omstandigheid gekomen was. De kinderen luisterden goed naar mij en ik kon altijd terugvallen op de stagebegeleidster van Chantal om hulp. Dat was erg fijn.

Geen opmerkingen: