dinsdag 13 april 2010

werken met Ecoline

De leerlingen hebben afgelopen week een tekening gemaakt met een koe erop. Ze hebben het ingekleurd met wasco. Om de tekening een mooi effect te geven, gaan ze met ecoline erover heen verven. Omdat dit best hardnekkig spul is, laten we dit de leerlingen niet op hun tafel in de klas doen, maar op de gang op een grote tafel. Van te voren heb ik de tafel afgedekt met kranten, zodat de tafel ook niet al te vies word en het zo opgeruimd kan worden. Ik roep de leerlingen 1 voor 1 bij mij op de gang en leg uit wat de bedoeling is. Het wordt een erg mooi resultaat. Ook vertelde ik de leerlingen dat ze moeten oppassen met de ecoline omdat het niet meer uit je kleren gaat en dat ze het over heel de tekening moeten uitsmeren dus ook over het getekende deel. De ecoline trekt weg op het getekende deel waardoor het resultaat erg leuk eruit komt te zien. Daarna heb ik alle tekenwerkjes opgehangen. Het ziet er erg gezellig uit!!

Geen opmerkingen: