woensdag 15 september 2010

Introductiedag

Maandag 13 september:
Vandaag is mijn stage officieel van start gegaan. Groep A t/m D had een introductiedag. In het Reeshof in Tilburg is een grote speelplek bevestigd met rondom een groot bos. Hier hebben de kinderen zich deze dag prima vermaakt. Samen met de andere leraressen heb ik toezicht op de kinderen gehouden en heb ik ondersteuning gebied waar nodig was. Voor mij was dit ook een leuke ervaring om zo de kinderen goed te leren kennen. Na het middageten hadden 2 begeleiders een route gemaakt voor een speurtocht. Elke lerares ging met haar eigen groep de speurtocht doen. Zo ging ik dus mee met mijn groepje. De leerlingen moesten de gele lintjes volgen en om de zoveel lintjes hing een opdracht die de groep uit moest voeren. Zo leerden ze elkaar ook beter kennen en met elkaar goed om te gaan en samen te werken. Erg leuk om te zien hoe de leerlingen op elkaar reageren. Nadat we de speurtocht hadden gedaan konden de kinderen nog even in de speeltuin spelen waarna een tijdje we gingen avondeten. Lekker zelfgebakken frietjes stonden er op het menu. Toen iedereen uitgegeten was en alles weer opgeruimd was konden de kinderen nog even spelen in de speeltuin, want rond 6 uur kwamen alle ouders langs om de kinderen weer op te halen. Maar voordat iedereen naar huis ging, gingen we het bos in om de kinderen samen met de ouders een groot spel te laten spelen. Het was goed voorbereid en de kinderen hebben het erg naar hun zin gehad. Daarna ging iedereen weer naar huis. Het was een leuke intensieve dag!

Geen opmerkingen: