maandag 29 november 2010

Invallen

Maandag 29 november:
Toen ik vanochtend de klas binnen kwam, was er een invalleerkracht omdat mijn stagebegeleidster nog steeds erg last van haar oog had. Ze moest in het weekend naar het ziekenhuis ervoor en moet veel rusten. Hoe lang zij thuis blijft is nog niet duidelijk.
Normaal is zij een invalleerkracht in de bovenbouw en wist niet precies hoe het in deze groep eraan toe ging. Daarom vroeg ze of ik de dag wilde draaien. Dit leek me erg leuk te doen. Omdat zij bovenbouw gewend is door een strenge aanpak, handelde ze ook in deze groep streng. Hierdoor waren de kinderen best mak en luisterden ze goed. Zo verliepen de lessen die ik gaf een stuk soepeler, dan dat het een drukte was in de klas en ik veel moest corrigeren.
Ook zij vond dat ik goed aanpakte en hoefte niet niet vaak in te springen. Ik heb alles gedaan op de manier zoals ik het altijd zie en gewend ben. Ik vond het erg leuk! Morgen draai ik samen met een Pabo-stagiaire de ochtend en 's middags komt er een leerkracht.

Geen opmerkingen: