donderdag 10 februari 2011

Voorbereiding knutselles

Dinsdag 8 februari:


Voor morgen ga ik een knutselles geven. De leerlingen hebben vandaag de letter 'uu' van vuur geleerd. Daarom gaan ze 'vuur' knutselen. Het is de bedoeling dat ze uit rood, oranje en geel papier vlammen maken en die opplakken op het witte vel dat ze krijgen. Daarna maken ze van doorgeknipte wc-rolletjes het hout. De wc-rolletjes moeten bruin geschilderd worden. Omdat het anders heel lang duurt voordat het knutselwerkje af is omdat de verf moet opdrogen, doe ik dit onderdeel deze dag al, zodat dat alvast kan opdrogen. Ik heb vanochtend alle spullen die ik ervoor nodig heb gepakt uit het magazijn. Daarna heb ik de instructietafel, waaraan ik ga schilderen met de kinderen, bedekt met kranten om te voorkomen dat deze helemaal onder gaat zitten. Tijdens het speelhalfuurtje in de klas, vraag ik steeds om de beurt drie kinderen bij mij om een aantal wc rolletjes te beschilderen. Ik geef de kinderen ook een schort aan zodat ze zelf ook niet zo onder het verf kunnen komen te zitten. Verder blijf ik erbij. Het is erg goed gegaan en de kinderen vonden het leuk om alvast een begin te maken aan het knutselwerkje. Nu konden de wc-rolletjes lang genoeg drogen.

Geen opmerkingen: