dinsdag 15 maart 2011

Piraten gymles

Maandag 21 februari:
Ook vandaag ging ik weer een les geven die ik kon gebruiken om te verwerken in het examen van didactiek. Ik ging een piratengymles geven die ik zelf helemaal had bedacht. Van te voren had ik alles goed weggezet zodat dit geen belemmering zou zijn voor de gymles. Ik had een spannend verhaal verzonnen over piraten die aan land waren gekomen en op zoek gingen naar de schat. De kinderen waren de piraten in mijn verhaal en moesten over allerlei opstakels om bij de schat zien te komen. Daarna ook weer terug om de schat nog helemaal heel bij het schip te laten komen. De kinderen waren erg enthousiast en deden leuk mee. Soms waren ze iets te enthousiast en luisterden ze niet zo goed meer. Hierop heb ik duidelijk afspraken met ze gemaakt. Jammer dat ik een aantal kinderen op de bank heb moeten zetten. Verder ging de gymles goed en was het een erg leuke gymles. De kinderen hebben in ieder geval goed zich kunnen uitleven.

Geen opmerkingen: