dinsdag 18 november 2008

3e & 4e stage dagen

Omdat de Sint net in het land is kreeg de klas een ''kleine'' verassing.
Het was een cadeautje voor alle groepen 8 namelijk een groot voorleesboek.
Erg leuk!
Daarna begon de klas met het maken van een rekentoets waarna ik het mocht nakijken.
Tijdens de gym waren de kinderen al erg enthousiast, wat erg leuk was.
Tijdens de middag mocht ik me bezig houden met de rapporten terwijl er om het uur gerolen werd van klas en dus van les (wat ze elke maandagmiddag doen).

De volgende dag kregen de kinderen een luistertoets en daarna een leestoets waarvan ik ze daarna na mocht kijken. Daarna kregen de kinderen hun rapporten wat natuurlijk erg spannend is. Toen ging de ene helft van de klas het kaartspel spelen en de de andere helft ging aan de computers werken. Wat ik erg leuk vond is dat er steeds meer dingen aan me word gevraagd en dat ze je aanwezigheid steeds leuker gaan vinden.
's Middags ging ik samen met een andere leraar naar 'Het Archief' in Breda voor het ophalen van opdrachten, die de kinderen moeten maken wanneer ze daar naartoe gaan.
Toen ik terug kwam waren de kinderen aan het knutselen aan een aantal Sinterklaaswerkjes die de klas gingen opfleuren. Het zag er allemaal erg leuk uit.

En omdat het bijna 5 december is wordt er in groep 8 lootjes getrokken voor surprises. Wat ik erg jammer vond is dat ze dit jaar hebben afgesproken dat de leraren niet mee zouden doen. Aan de reacties van de kinderen te horen vonden zij dat ook.

Verder heb ik meer geleerd over het omgaan met kinderen die geen leuke grapjes uithalen. En een flop is dat ik nog weleens word aangezien als leerling/kind in plaats van stagaire. Dat valt dus nog reuze mee. Ik hoop volgende week nog meer te kunnen doen samen met de kinderen, maar voorlopig gaat alles erg goed.

Geen opmerkingen: