dinsdag 11 november 2008

eerste stagedagen

Omdat ik in groep 8 terecht zou komen had ik verwacht dat de kinderen me niet zo serieus zouden nemen maar dat viel allemaal best mee, ze vonden het juist leuk een jong iemand in de klas.
Ook had ik niet verwacht dat werken met groep 8 leerlingen echt leuk kan zijn!

Natuurlijk moest ik omdat het mijn eerst stage is en mijn eerste dagen zijn wat klusjes doen zoals: printen, lijmpotjes vullen, nakijken (ookal vind ik deze klusjes niet zo erg om te doen) maar de juf houdt er zeker rekening mee dat het ook leuk en leerzaam voor mij is om de kinderen te helpen met bepaalde oefeningen. Ik ga bijvoorbeeld elke dag wanneer de kinderen rekenen hebben met 1 meisje op de computer werken die moeite heeft met rekenen die daardoor speciale oefeningen op de computer krijgt. Dat vind ik erg leuk om te doen.

Omdat het qua leeftijd niet zoveel scheelt merk ik dat de kinderen makkelijk met je kunnen praten wat ik erg leuk vind.
Echte 'flops' heb ik nog niet meegemaakt maar soms weet ik een antwoord op een vraag niet waardoor ik het kind doorverwijs naar de juffrouw.
Verder heb ik al weer zin in volgende week en hoop ik dat het een leuke en leerzame tijd wordt.

Geen opmerkingen: