vrijdag 25 juni 2010

Rekenles geven

Donderdag 03-06-2010:
Vandaag heb ik met Sandra afgesproken, om een rekenles uit de rekenmethode Pluspunt te doen. Omdat ik vorige week een lesobservatie heb gedaan, weet ik hoe ik moet handelen. Omdat het zo beter uit komt, doe ik de les in de middag geven. Wel is juf Karin (invalster) er in de middag omdat Sandra naar huis is in de middag. Omdat ik me goed heb voorbereid, gaat alles goed. De kinderen doen goed mee en snappen wat de bedoeling is. Wanneer de opdrachten klaar zijn kijk ik ze na. Ook nu vind ik het weer interessant of er veel of weinig fouten zijn gemaakt. Zo kan ik zien of de kinderen het ook echt goed hebben gesnapt. Bij het nakijken zijn er weinig fouten gemaakt, dus weet ik zeker dat de les goed overgekomen is. Ik vond het erg leuk om te doen, en zou best kunnen invallen bij een zelfstandigrekenles wanneer dit nodig zou zijn.

Geen opmerkingen: