dinsdag 21 september 2010

Geheugenspel

Dinsdag 21 september:
Voor vandaag had ik een geheugenspel gepland staan. Dit was een opdracht vanuit het vak psychologie. Ik had 8 verschillende spulletjes meegenomen. De kinderen moesten er goed naar kijken, waarna ik er een doek overheen deed en ze moesten raden wat er ook al weer onder het doek zat. Dit ging erg goed. Alleen toen er nog 2 voorwerpen geraden moesten worden, was ik zelf ook alweer een beetje vergeten welke voorwerpen er al genoemd waren. Hierbij moet ik dus de volgende keer letten dat ik bijvoorbeeld opschrijf wat er genoemd is. Verder ging het erg goed en vonden de kinderen het leuk om te doen. Daarna liet ik een leerling op de gang staan en haalde ik iets weg, waarna ik de leerling er weer bij riep en hij/zij moest raden wat er weg was. De kinderen vonden het een erg leuk spelletje, iedereen wilde een keer de gang op. Ze waren zo enthousiast dat ze het erg moeilijk vonden om het niet voor te zeggen. Op de drukte na, ging het spel goed en heb ik gezien dat de kinderen een erg goed geheugen hebben.

Geen opmerkingen: